fina fina häst!

Igår var jag som sagt i Kvibille på tränigshoppning.

1 m: 3 stopp. Hon var väldigt pigg, nästan på gränsen till springig inne på banan och hoppade mig ur sadeln i nästan varje språng. Det fanns typ 4 ställen det fanns alternativ hinder och jag tog dem "tittigare" alternativen. Fick två stopp på ett grön/blått vågigt plank ;s Det va jätte många som hade problem med det. Jag red mesigt och red med på tok för lite ben. Sedan stannade hon på en mur och de va också mitt egna fel. Förutom stoppen så kändes de bra.

120: Hade inte tänkt rida 120 men eftersom att hon va så taggad och överhoppade sig då extremt i första tänkte jag att de va lika bra att ge henne lite större hinder att arbete med och herrejävlar vad hon hoppade! Klockren på allting förutom sista hindret, en tribbelbarr, som hon touchade lite lätt med bak och då föll såklart bommen ner, osis! Så surt men resten av rundan kändes riktigt bra :)

Sen så körde jag hela vägen hem från tävlingen själv, wiiho. Backade och allt, stolt över mig själv.


Idag red jag ett pass på terrängbanan och Shanni va jätte jätte fin. Red fram runt hagen och red sedan på lite volter och serpentiner lite här och var. Hade henne ganska hög i formen hela passet och red med mycket ben för att få lite extra tryck. Hon va lagom framme för skänkeln och takten och själva rytmen kändes super. Tränade mycket förvänd och byten och hon va enormt fin. I början när jag började träna förvänd med henne blandade hon ihop det hela tiden, periodsvis funkade den förvända jätte bra men då gick det så långt att hon inte ville byta. Nu däremot sitter det!

Avslutade med att hoppa gravarna två gr inför fälttävlan nästa vecka, busigt värre höhöhö. Hon tvekade inte det minsta. Duktig tjej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0