Konditionspass.

Red ute i idag. Skrittade och travade fram i skogen över några stockar och klättrade även i några backar. Travade sedan hela järnvägen bortåt i ett rätt högt temp och galopperade hemåt i ett lugnt tempo. Därefter följde en liten skrittpaus innan jag red hela järnvägen fram och tillbaka i full galopp 4 gr (självklart med små skrittpauser emellan.) Därefter var hon riktigt uppe i varv och dansade framåt.

Travade sedan järnvägen fram och tillbaka en sista gång innan jag skrittade hemåt på avsfalt. Hon taktade halva vägen.... När jag kom tillbaka till stallet badade jag Shanaia och tog lite kyllera på henne. Sedan fick hon äta sin middagshavre innan jag släppte ut henne i hagen :)

Jag kan tänka mig att den delen av järnvägsbanken jag brukar rida på är ungefär 3 km lång så enkelt räknat red jag nog nästan 2 mil idag. Om jag rider 2-3 sådana här pass i veckan framöver kommer Shanaia vara i topptrim.




Den nedesta bilden är från typ förrförra sommaren då jag red på järnvägen med Amber.

Kommentarer
Postat av: Lamia / Hästblogg

Svettig häst :D haha

2011-08-07 @ 15:45:16
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0