Shanaia va jätte fin idag!!

Shanaia gick mycket bra idag. Skrittade fram runt anläggningen och red sedan på utebanan. Vet faktiskt inte hur länge jag red. När jag inte har någon tid att passa förerar jag att rida utan klocka och behöva känna något "måste" över att rida si och så länge. Ibland blir våra dressyrpass bara 20 min och ibland kan dem bli nästan två timmar om hon inte går som jag vill.

Tränade inte på något speciellt utan det blev mest basic saker. Red igenom henne ordentligt i galoppen innan jag tog itu med traven. Jag tycker det är mycket lättare att få igenom henne i galoppen från början och när hon väl igenom där är traven inte heller något problem.

Gosade sedan en massa med henne och hon va jätte mysig! Hon älskar att bli gnuggad på halsen med magic-borstarna. Då böjer hon på huvudet jätte mycket och får världens längsta mule som hon gärna kliar tillbaka med. sötnos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0