tisdag.

Är bara allmänt depp idag. Vädret suger och jag fick precis ett sms om att Shanaia har trampat av sig en sko, kul! eller kanske inte. Smsade nyss min hovslagare så hoppas han hör av sig snart.

Shanaia fick vila igår då jag hoppade sent men i förrgår red jag på banan och det gick sådär. Testade ett nytt bett, ett tvådelat pelham. Red med två tyglar. Jag upplevde det på tok för starkt för att ha på banan och i banhoppningen men jag tror det kan vara lagom att ha när jag är ute och konditionstränar på landet. Letar fortfarande efter ett bett som jag kan använda på terrängbanan. Det är nämligen så att ofta när jag har stått upp och galopperat på så blir Shanaia stark och svår att fånga upp och få upp huvudet på innan hinder.



Funderar iaf snart på att åka ut till stallet. Tänkte städa lite i mitt foderbås och rida lite markarbete på Shanaia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0